tirsdag 23. mars 2010

Brev fra Vertsfamilien !

Hey hey !

I dag har jeg fått et brev fra vertsfamilien min, der fikk jeg vite litt mer om hva de likte å gjøre og hvor i Canada de bodde. De liker å campe, stå på ski og lage mat med venner , høres ut som en kjempe grei familie ! Så fikk jeg vite at det ble mest sannsynlig en Irsk skole jeg skal gå på, siden jeg må ha engelsk skole. Skolen heter St. Patrick's High School, tror det er en religiøs skole. Så det blir spennende å se hvordan det blir å gå på en religiøs skole. Gleder meg kjempe masse nå altså!!
Her er linken til skolen jeg kanskje skal gå på: http://www.cqsb.qc.ca/spqc/

De bor i en by som heter Lèvis (i nærheten hvertfal), og det var bare 20 minutter fra bye. De sa at det var en av de flotteste plassene i Canada. Har vært inne på Google Earth for å se hvordan nabolaget var, det så ut som et koselig nabolag.

Før i dag har jeg bare gjort lekse og hatt min første joggetur utendørs. Noe som var kjempe herlig! Trodde det skulle være et helvetet(sorry ord bruket), men var bare herlig. Å i morgen skal vi ha norsk prøve på 2 timer, og jeg har ikke forberedt meg skikkelig. Skal ha temaene:

1. Kroppsøvingsfaget

2. Yrkesvalg og kjønn

3. Forskjeller i verden

4. Integrering i lokalsamfunnet

5. Tradisjoner

Jeg synes det er ganske vanskelige tema å skrive en artikkel om, men men får tar det som det kommer. Tror jeg skal velge Kroppsøvingsfaget, får bare håper på det beste!

Her er noen bilder av byen jeg skal bo i..




Jeg gleder meg bare så sykt til å reise! Skal reise den 1 august å være på Canada camp til den 21, så er det til vertsfamilien. Wohoo.

Men nå må jeg øve litt på norsken, god natt!

-Rebecca !

2 kommentarer:

  1. hey Becky!!
    drid kult då. Ser ut som en fin by du ska bu i. Hihi, skolen så litt veldig irsk ut, e an d? ;)

    SvarSlett
  2. Ja, det er en irsk skole :)
    blir spennenes !

    SvarSlett